Merton en De Leeuw bij Havensteder

De auteurs Jan Merton en Nico de Leeuw (van het boek ‘Communicatie en Ethiek‘) hebben gistermiddag in Rotterdam bij woningcorporatie Havensteder een workshop verzorgd. De deelnemers waren communicatieprofessionals, maar ook medewerkers van de afdeling klant- en dienstverlening.

De bijeenkomst bij de woningbouwvereniging werd georganiseerd door TraceBuzz. Meerdere corporaties maken gebruik van de diensten van Tracebuzz ten behoeve van de klant- en dienstverlening. Ethiek staat ook hier hoog op de agenda. Veel casussen kwamen voorbij en dat leidde tot een interactieve sessie. Vooral toen de kwestie Transavia en het belgedrag van Eneco werden besproken.

Het was voor de auteurs mooi om te merken dat ook voor communicatieprofessionals bij woningcorporaties ethiek belangrijk vinden en hier ook mee bezig zijn. Want, en daar waren de aanwezigen het over eens, vertrouwen begint bij een goede dienstverlening en klantenservice.

De reacties na afloop waren erg positief, volgens Merton en De Leeuw. “Je bent er dagelijks ergens in je onderbuik wel mee bezig, maar hiermee krijgt het werken met ethiek meer structuur” en “Verhelderend welke oorzaken er kunnen zijn die een organisatie niet betrouwbaar maken” waren enkele reacties van de deelnemers.