Mindhacking

Mindhacking – Ronald van Aggelen
De praktijk van beïnvloeden

Het woord ‘manipuleren’ roept vaak negatieve associaties op. Mensen zijn bang om gemanipuleerd te worden en denken dat ze dan geen invloed meer hebben op hun handelen. Tegelijkertijd bestaat bij velen het besef dat we altijd bezig zijn om zaken ‘naar onze hand te zetten’ en dat manipulatie dus eigenlijk de gewoonste zaak van de wereld is. Met dit boek wil de auteur de angst voor manipuleren wegnemen.

Mindhacking helpt je om zicht te krijgen op de achtergronden en toepassingsmogelijkheden van mindhacking (het proces om mensen van A naar B te brengen, waarbij B van te voren bepaald is). Mindhacking is erop gericht de hersencapaciteit maximaal te benutten om gedrag te beïnvloeden. Niet alleen in ons eigen voordeel, maar ook om het welzijn van anderen te verbeteren.

Mensen die keuzes (moeten) maken of dit juist vermijden: het levert honderden praktijkvoorbeelden van beïnvloeding op. De wetenschap heeft met experimenten en onderzoeken, de mechanismen en patronen aangetoond die hun basis hebben in de werking van onze hersenen.

In dit boek komen de technieken van mindhacking, te weten framing, priming, nudging, coping, choices en reinforcement, uitgebreid aan bod. In Mindhacking combineert de auteur zijn ruime praktijkervaring met beïnvloeding met de aanwezige wetenschappelijke kennis over beïnvloeding en neuropsychologie.

Over de auteur:
Ronald van Aggelen is partner bij management consultingbureau EarlyBridge. Vanuit zijn passie om ‘mensen verder te brengen’, werkt Ronald al vijfentwintig jaar als ondernemer op het gebied van mens en prestaties. Hij schreef eerder de boeken Je baan of je leven en Dertigers in crisis.

Previews, recensies en interviews:
Artikel Zo werk je als baas op afstand, bij De Volkskrant
Recensie Mindhacking, bij Managementboek
Recensie Mindhacking, door Hanneke Tinor-Centi
Artikel Mindhacking: voorwaarde voor goede HR, bij HRzone
Recensie Mindhacking, bij deBoekensalon
Artikel Manipuleren kun je leren, bij MT
Radiointerview met Ronald van Aggelen, bij People Power, New Business Radio
Artikel Mindhacking, de praktijk van beïnvloeden, bij Baaz Magazine
Artikel Geen angst voor mindhacking, bij V-focus
Preview Mindhacking, door Ronald van Aggelen bij Managementboek

 

Boek Mindhacking:
ISBN: 9789492221308
Prijs: € 22,95 (incl. btw)
Omvang: 184 pagina’s
Formaat: 15×23 cm
Bestel uw boek via:
Managementboek Bolcom 1Boek

E-book Mindhacking:
ISBN: 9789492221421
Prijs: € 9,99 (incl. btw)
Bestel uw e-book via:
Managementboek Bolcom