Futuro Uitgevers bestaat sinds 1 maart 2015 en is een moderne, toekomstgerichte multimediale uitgeverij die vanuit ‘de inhoud’ de samenwerking aangaat met experts en auteurs. En via onze sales- en marketingpartners de multimediale verbinding maakt met de eindgebruikers. Dit doen we via boeken, e-books, luisterboeken, e-learning en events.
Futuro Uitgevers is primair actief op het gebied van managementinformatie en persoonlijke ontwikkeling (voor professionals, consumenten en studenten), maar biedt ook ‘leesboeken met een verhaal’ (voornamelijk non-fictie romans) waarin onze auteurs aandacht aan maatschappelijke thema’s besteden (mensenhandel, eenzaamheid, gezondheid).
Marcel Roozeboom
Mijn naam is Marcel en ik ben uitgever bij, en eigenaar van Futuro Uitgevers. Ik werk inmiddels zo’n vijfendertig jaar in de mediawereld. Ooit ben ik begonnen als persfotograaf en daarna heb ik gewerkt als eindredacteur, hoofdredacteur en uitgever bij diverse uitgeverijen, waaronder IDG Nederland. Vervolgens heb ik vijf jaar als senior uitgever bij BIM Media (vh Sdu Uitgevers) gewerkt, alwaar ik onder andere verantwoordelijk was voor de management- en ICT-boeken bij de imprint Academic Service. Sinds 1 maart 2015 ben ik oprichter en eigenaar van Futuro Uitgevers.
Ik ben, al zeg ik het zelf, een multimediaal en nieuwsgierig mens. Ik heb samen met collega’s diverse concepten voor tijdschriften, boeken, events en websites succesvol in de markt gezet en hecht veel waarde aan de relatie met klanten, auteurs en collega’s. Ik beschik over een uitgebreid relatienetwerk in btb-markt en probeer die relaties ook zo goed mogelijk te onderhouden. Mijn grootste kick? Samen met relaties een project succesvol neerzetten. En tussendoor ook graag lachen, want het leven is te mooi om er sjacherijnig bij te lopen.