Gamification

Gamification – Horst Streck
De kracht van beleving

Games hebben een enorme aantrekkingskracht op jongeren. Maar, wist u dat organisaties die game-elementen in hun businessstrategie gebruiken, ook succesvoller zijn? De reden is eenvoudig: “De mens speelt!”. Gamification heeft de toekomst en speelt een belangrijke rol in de digitale transitie die de wereld op dit moment ondergaat.

Met gamification kunnen we dingen leuker maken en daarmee werknemers en de klanten die gebruikmaken van de applicaties enthousiasmeren. Het gedrag van mensen wordt hiermee beïnvloed, ze raken meer betrokken bij een product, worden loyaler, nemen meer informatie tot zich en bovendien zorgt gamification voor meer plezier. Zodra iemand presteert, wordt dit via een beloning duidelijk gemaakt.

Maak werk leuker en medewerkers zullen efficiënter en creatiever worden. Verander een saaie, functionele zakelijke website in een plezierige online ervaring, waardoor deze meer opvalt en bezoekers aan zich bindt. Creëer een marketingcampagne met een leuke gegamificeerde twist, zodat deze viral gaat en veel meer impact heeft. Gamificeer een medische behandeling en zorg ervoor dat lastige doelen op de juiste manier beloond worden, zodat de gehele ervaring dragelijk wordt. Het zijn slechts enkele voorbeelden om door middel van gamification de doelen als organisatie beter te bereiken.

In Gamification laat Horst Streck zien hoe de moderne samenleving verandert en hoe je met gamification op die veranderingen kunt inspelen. Welke effecten kan gamification hebben op overheid, organisaties, onderwijs en ICT? Hij laat zien waar goede gamification aan moet voldoen, geeft inspirerende voorbeelden en behandelt de educatieve mogelijkheden van gamification.

Over de auteur:
Horst Streck is gamifier, een beroep dat formeel niet bestaat. Een gamifier is volgens Horst zelf ‘iemand die game mechanismen begrijpt en in de werkelijkheid kan toepassen om doelen te bereiken’. Zijn vorige bedrijf Youdagames heeft onder zijn leiding vijf grote (inter)nationale prijzen in de wacht gesleept. Horst neemt u via zijn boek, lezingen en presentaties met plezier mee naar zijn wereld, waarin spel een voorname rol speelt. Horst is tevens voorzitter van de Dutch Games Association.

Previews, recensies en interviews:
Column Wat is leuker, spelen of werken?, bij CreativeHolland
Artikel Spelen is werken, door Horst Streck bij HRzone
Artikel Kijkoperataties oefenen met en Nintendo, bij FD
Recensie Gamification, bij deBoekensalon
Recensie Gamification, bij Managementboek, door Carla Verwijs
Recensie Gamification, bij Managementboek, door Robert Buisman
Recensie Gamification, bij Managementboek, door Freija van Duijne
Artikel Werken is zilver, spelen is goud, bij Baaz Magazine
Artikel Organisaties bereiken doelen beter met gamification, bij Baaz Magazine
Radio interview met Horst Streck, bij NPO radio 1, De Nieuwsshow
Artikel Gamescom met Horst Streck, bij De Volkskrant
Radio interview met Horst Streck, bij BNR Tech radio
Radio interview met Horst Streck, bij New Business Radio
Artikel Maak van je klanten ambassadeurs, bij Emerce
Radio interview Hoe je gedrag kunt sturen met spellen, bij NieuwsenCo, NPOradio1
Preview Gamification, door Horst Streck bij Managementboek

 

Boek Gamification:
ISBN: 9789492221322
Prijs: € 22,95 (incl. btw)
Omvang: 124 pagina’s
Formaat: 15×23 cm
Bestel uw boek via:
Managementboek Bolcom 1Boek

E-book Gamification:
ISBN: 9789492221414
Prijs: € 9,99 (incl. btw)
Bestel uw e-book via:
Managementboek Bolcom