Bovenscheidend vermogen – Adriaan Oomen

verschenen: maart 2017, ISBN boek: 9789492221346

Hoe jouw merk het verschil kan maken

Consumenten krijgen elke dag zo’n 2.500 tot 3.500 commerciële prikkels te verwerken. Slechts een beperkt aantal daarvan dringt bewust tot ze door. Hoe zorg je dat jouw merk daarbij zit? Dat krijg je vandaag de dag niet meer voor elkaar door alleen maar relevant, authentiek en onderscheidend te zijn. Je moet klanten én medewerkers ook inspireren. Want zij helpen jouw merk betekenis te geven en het positieve verschil te maken.

Wat maakt bepaalde merken en bedrijven nu bijzonder, en hoe komt het dat ze boven de concurrentie uitsteken? Dit zijn merken die ‘prikkelen’ en met passie en vuur een hoger doel nastreven. Kortom: merken die beschikken over Bovenscheidend Vermogen. De auteur geeft in dit boek een inspirerende analyse van het Bovenscheidend Vermogen van merken, en geeft je de tips en tools om zelf Bovenscheidend Vermogen te realiseren. Wat is Bovenscheidend Vermogen nu precies, waarom is het belangrijk, welke merken hebben het en hoe creëer je het zelf?

Over de auteur:
Adriaan Oomen is ‘founding partner’ van ADDFOCUS dat is gespecialiseerd in het ontwikkelen van het Bovenscheidend Vermogen van merken en producten. Oomen studeerde Communicatiewetenschappen met Marketing als specialisatie aan de Radboud Universiteit Nijmegen en later Management & Organisation bij TIAS. Hij heeft bijna 30 jaar ervaring als marketeer en merketeer bij o.a. PostNL, Reaal Verzekeringen en Rabobank Nederland. Bij de Rabobank won hij vrijwel alle grote reclameprijzen met de succesvolle Jochem de Bruin-campagne. Sinds 2007 is hij eigenaar van ADDFOCUS en helpt hij merken bij het bepalen van duurzaam Bovenscheidend Vermogen. Adriaan schreef eerder het boek Hebbes! dat in 2012 is verschenen.

Previews, recensies en interviews:
Leestips: 15 topboeken voor deze zomer, bij De Coöperatie Fabriek
Artikel De medewerkers bepalen bovenal het onderscheidend vermogen, bij CustomerTalk
Artikel Sterke beloftes breng je met storytelling onder de aandacht, bij CustomerTalk
Artikel Het nakomen van jouw belofte is doorslaggevend voor succes, CustomerTalk
Artikel De bijzondere eigenschappen van een onweerstaanbaar merk, bij CustomerTalk
Artikel Het geheim achter de relevatie van producten en diensten, bij CustomerTalk
Artikel Een sterk merk onderscheidt zich met de ‘License-to-Win’, bij CustomerTalk
Artikel Van marketing naar ‘mattering’, bij EURIB
Artikel Je als merk onderscheiden, bij CustomerTalk
Artikel Je merk Bovenscheiden? Zo doe je dat, bij Baaz Magazine
Blog Positioneren voor het MKB, bij Lindialoog
Recensie Bovenscheidend Vermogen, bij Managementboek
Recensie Bovenscheidend Vermogen, door Hanneke Tinor-Centi
Preview Bovenscheidend Vermogen, door Adriaan Oomen bij Managementboek