Nico de Leeuw is behalve communicatieadviseur ook actief blogger, spreker en gastdocent. Van origine is hij televisiejournalist en reisde hij de halve wereld rond. Na een overstap ondersteunde Nico publieke organisaties als communicatie- en mediaspecialist en woordvoerder. Nico ontwikkelde meerdere methodieken en is auteur van Het Handboek voor NieuwsmakersJouw nieuws wereldnieuws en samen met Jan Merton schreef hij de boeken Van onbeheersbare beeldvorming naar DURF-communicatie en Communicatie en Ethiek.

In Communicatie en Ethiek geven Nico de Leeuw en Jan Merton je de praktische tips hoe je de organisatie kunt analyseren en helpen verbeteren, zodat deze betrouwbaar is en vertrouwen ontvangt. Ze vertellen je tevens hoe je daarna kunt communiceren om het vertrouwen vast te houden en te vergroten. Alsmede hoe je hierbij ethische principes kunt toepassen.

Communicatie en Ethiek is verkrijgbaar als boek (ISBN 9789492221919) en als e-book (ISBN nog niet bekend). Kijk voor meer informatie over Nico de Leeuw op Communicatie.land.